נקודה חשובה בחוויית הלקוח היא איך לא? העמדת ריהוט! כי הרי אם נוח ונעים לו הוא יחזור
אלינו ואפילו ימליץ לחברים ובני משפחה להצטרף.
אז מהי תכנית העמדת ריהוט ומדוע היא נחוצה כל כך בשלב שיפוץ העסק?
תוכנית העמדת ריהוט היא תרשים שמראה את הריהוט והציוד הקיימים בעסק את המידות שלהם
ואת המרחקים ביניהם.
למה צריך לשים לב בעת העמדת הריהוט והציוד ?
חוקי הבנייה והתכנון מגדירים את הדרישות להעמדת ריהוט במקומות עסקיים ולכן לקראת רכישה
או תכנון הריהוט והציוד רצוי מאוד להתייחס לנקודות הבאות:
בטיחות
הריהוט חייב לעמוד בתקני בטיחות מסוימים כדי להבטיח שזה לא יפגע בלקוחות או עובדים בעסק.
לדוגמה, ריהוט חייב לעמוד בתקן אש ובתקן נגד חשמל סטטי ובמקרים מסוימים הריהוט צריך
להיות מעוגן לרצפה או נייד.
בריאות
הריהוט צריך להיות במצב טוב. לא שבור ולא פגום. מחומרים שאינם רעילים או מזיקים לבריאות.
משטחי עבודה והגשה בריהוט צריכים להיות מחומרים אנטיבקטריאלים כאלה שקל לנקות ואינן
סופגים את הלכלוך.
נגישות
הריהוט חייב לעמוד גם בתקני נגישות ב כדי להבטיח שכל מי שרוצה לגשת למוצרים ולשירותים
יכול לעשות זאת הן מבחינת המעברים ושטחי השירות מסביב לריהוט והן מבחינת מידות הריהוט
עצמו.
נוחות
ריהוט חייב להיות נוח ובטוח לשימוש, כזה שלא יגרום לפגיעה במשתמשים , מה שעלול להוביל
תביעות ונזק כספי .
כך תתכננו את הריהוט בעסק:
הדפיסו את תכנית העסק שלכם וחלקו את השטח לאזורים.
הכינו רשימה של הריהוט הקיים או זה שאתם מתכננים לרכוש לעסק: עמדות עבודה, שולחנות
הגשה, אחסון, שולחנות, כסאות ועוד …
חלקו את הרשימה לאזורים : ריהוט לאזור הלקוחות , ריהוט לעובדים , ריהוט למחסן וכד '.
התחילו למקם את הריהוט בחלל ושימרו על מעברים ומרחקים תקינים.
דוגמאות למעברים תקינים מעבר תקני ללקוחות בין עמדות הוא 120 ס"מ, מרחק ריהוט מקירות
הוא 70 ס"מ ומרחק בין ריהוט לריהוט 80 ס"מ כמובן שזה משתנה בהתאם לאופי העסק.
אם יש יותר מדי רהיטים ופחות מידי מקום :
בדקו איך אתם יכולים לצמצם במספר הפריטים או במידות של הרהיט.
הכינו תקציב לרכישה ולכו לחנויות המותאמות לתקציב שלכם .
מה שחשוב, אל תבזבזו זמן קבעו לכם חצי שעה למשימה הזאת לא יותר.